...

  Циклова комісія природничо-наукових дисциплін

  Наука не являється і
  ніколи не буде являтися
  закінченою книгою.
  А.Ейнштейн

  Циклова комісія природничо-наукових дисциплін – це об’єднання викладачів, основна мета роботи яких полягає у підготовці конкурентоспроможних фахівців медицини через формування спеціальних умінь та навичок, підвищення рівня професійної грамотності студентів, розвиток клінічного мислення та визначення причинно-наслідкових зв’язків.

  Циклова комісія здійснює розробку та втілення в життя заходів щодо наукової організації освітнього процесу, спрямованих на поліпшення якості знань студентів, ознайомлення із сучасними методами викладання окремих навчальних дисциплін, проведення теоретичних і практичних занять.

  До складу циклової комісії входять фундаментальні дисципліни, які створюють основу медичних знань, необхідних для успішного засвоєння клінічних дисциплін, зокрема:

  • «Анатомія людини»;
  • «Фізіологія»;
  • «Патоморфологія та патофізіологія»;
  • «Мікробіологія»;
  • «Основи загальної та медичної психології»;
  • «Основи медичної інформатики»;
  • «Фармакологія та медична рецептура»;
  • «Основи екології та профілактичної медицини»;
  • «Безпека життєдіяльності»;
  • «Медична біологія»;
  • «Основи біологічної фізики та медична апаратура»;
  • «Соціальна медицина та організація охорони здоров’я»;
  • «Медична хімія»
  • «Основи охорони праці та охорона праці в галузі»;
  • «Основи психології та міжособове спілкування»;
  • «Анатомія з основами фізіології»;
  • «Гігієна з основами екології»;
  • «Основи мікробіології».

  За освітньою програмою профільної середньої освіти циклова комісія забезпечує викладання таких навчальних дисциплін:

  • Біологія та екологія.
  • Фізика та астрономія.
  • Хімія.

  Склад циклової комісії:

  • викладачі вищої кваліфікаційної категорії – 5, в т.ч. викладачі-методисти – 2, старші викладачі – 1;
  • викладачі І категорії – 2;
  • викладач-спеціаліст – 1.

  Основним завданням циклової комісії природничих дисциплін є забезпечення комплексної підготовки спеціаліста, розвиток його творчих здібностей, вміння формулювати і вирішувати проблеми своєї спеціальності та творчо використовувати свої знання в своїй практичній діяльності. Підготовка висококваліфікованих конкуренто-спроможних фахівців для підприємств різних форм власності та роду діяльності з різних спеціальностей.

  Основні напрямки роботи циклової комісії:

  • реалізація освітньо-професійних програм, навчальних планів і робочих програм навчальних дисциплін ;
  • вироблення єдиної концепції втілення змісту освіти за дисциплінами, що викладаються цикловою комісією;
  • вдосконалення методики викладання та реалізація інтегрованого підходу до вивчення природничих дисциплін із урахуванням природничих компетентностей;
  • реалізація особистісно-орієнтованих та предметно-орієнтованих технологій навчання та інноваційних форм організації освітнього процесу, спрямованих на підвищення якості знань студентів;
  • організація і здійснення на належному методичному рівні навчально-виховного процесу в групових та індивідуальних формах роботи;
  • формування особистості шляхом патріотичного, правового, екологічного виховання, утвердження в учасників освітнього процесу моральних цінностей, соціальної активності, громадянської позиції та відповідальності, здорового способу життя, вміння вільно мислити та самоорганізовуватися в сучасних умовах;
  • підготовка та систематичне оновлення методичного забезпечення освітньої діяльності з навчальних дисциплін, що викладаються цикловою комісією;
  • вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду, здобутого викладачами циклової комісії під час проведення занять, позанавчальної роботи, перепідготовки та стажування, надання допомоги викладачам-початківцям в оволодінні педагогічною майстерністю;
  • керівництво науковою роботою студентів, організація роботи проблемних гуртків, проведення олімпіад, конкурсів за профілем діяльності циклової комісії індивідуальної роботи з обдарованими студентами;
  • підготовка і видання навчальної, наукової, методичної літератури;
  • проведення профорієнтаційної роботи серед учнів середніх загальноосвітніх шкіл та професійно-технічних навчальних закладів.

  Проблема, над якою працює циклова комісія: «Формування конкурентноспроможного фахівця шляхом впровадження інноваційних технологій та підвищення професійної компетентності викладача».

  Основні завдання для розв’язання визначеної проблеми:

 - ефективне використання активних форм та методів навчальної діяльності, поповнення комплексів матеріального забезпечення занять (створення навчальних програм, відеолекцій, робочих зошитів, матеріалів для самостійного вивчення окремих питань дисциплін циклу, створення тестових завдань, поповнення бази електронних підручників); - продовження використання в освітньому процесі технологій дистанційного навчання; продовжити роботу над створенням відеоалгоритмів практичних навичок; впровадження дотримання правил академічної доброчесності серед викладачів та серед здобувачів освіти; проводити комплексні контрольні роботи з дисциплін з метою відстеження результативності навчання, активізація науково – дослідної роботи з подальшим опублікуванням її наслідків.